Thursday, December 18, 2008

Kuidas saada India viisat


Mina sain oma viisa täna kätte!! Sellega sai nüüd viimane ettevalmistav asi korda aetud:)

Aega kulus mul sellele protsessile - saatmisest kuni tagasisaamiseni - 9 tööpäeva. Vahepeal jõudis just murepisik põue pugeda, kui mulle helistati India saatkonnast (!). Ma olin reisi eesmärgiks kirjutanud "education", mida nad siis täpsustada soovisid. Minu tulevane ayurveda ašramikogemus läks ikka "turistika"-kirja :)
Jagan siis kogemust, mis kokku kogutud taas Trip.ee-stsõpradelt ja enda kogemusest.
Viisablanketi saab kas
Viisaks on vajalik:
- pass, kehtiv vähemalt 6 kuud pärast eeldatavat Indiast lahkumise kuupäeva
- 1 ankeet
- 1 värviline passifoto, mis tuleb ankeedile kleepida
(muide, reisile soovitatakse kaasa võtta lisa-passikoopia + 1 värviline passipilt, juhuks kui juhtub..)

Viisat saab tellida:
  • Estraveli kaudu (tasud: riigilõiv 50.-eur ehk (783.-eek) + teenustasu 645.-eek
  • tähitud postiga /DHL-iga vmt
Kirjutan natuke, kuidas postiga saata. Ametlikult muidugi ei tohi raha tähitud kirjaga saata, aga sa ei pea ju ümbriku sisu postitöötajale tutvustama. Kindlasti kasuta tähitud kirja, sest rahast olulisem on pass. Ja nagu ma olen aru saanud, "teevad kõik nii" ja asi toimib. :)

Pane (soovitatavalt paksu mullikilega turva-) ümbrikusse:
  • pass
  • täidetud blankett (kleebi foto blanketile)
  • raha  (50 EURi riigilõiv + tagasi saatmise postikulu (mina panin 10 EUR)
  • Sinu aadressiga ümbrik, millega viisa tagasi saadetakse.
Mul tekitasid küsimusi teatud lahtrid:
1) "Issued at" - sinna võib panna KMA (ehk kodakondsus- ja migratsiooniamet)
2) "Social Security No." - sinna pane enda isikukood
3) "In India (Place of stay)" - mina panin oma ašrami nime ja aadressi. Aga sinna võib panna mõne hotelli aadressi, mis sinu sihtpunktis asub. Või linnade nimed. 

Ja saada dokumendid postiga Helsingisse, aadressile Embassy of India, Satamakatu 2A8,
00160 Helsinki (Finland).
Ja jää ootama :)

No comments: