Sunday, January 11, 2009

11.01.2009 DSN. Viimane päev.


Hommikul alustasime 6:30. 3 korda tegime oma padma sadhana`t, 2 meditatsiooni + 1 sudarshian krya.
Seekord oli neid lihtne läbida, sest tean, et ma lähen koju! :) Hihii.. praegu on selline tunne, nagu ma vabaneksin youth campist :))
Api-api, kas ma olen kaalust alla võtnud? Püksirihm läheb täiesti viimasesse auku ja linased püksid ähvardavad puusadelt alla kukkuda…

Õhtul on meil siis Book Fair. Need raamatud, mis said linnast kokku kogutud, tuleb nüüd ju ka maha müüa. Kuidas siis muidu seda raha saab. Tegime täna selleks PRi, joonistasime silte ja kutsusime kõiki ashrami elanikke raamatuid ostma.

IMG_3737IMG_3738 IMG_3741IMG_3747

Muide, ma ostsin ise ka ühe raamatu – “Monk who sold his Ferrari”.

IMG_3718

Kursus läks aga edasi. See meenutas natuke meeskonnakoolitust, sest mitmed harjutused ja mängud, mis me ette võtsime, olid sarnase koega. Toon siin paar ära.

Pudelimäng. Eesmärk, et meile antud 1,5 liitrine plastpudel võimalikult lühikese ajaga saab kõigi poolt puudutatud.
Mis ma sellest õppisin: This is a game, celebration! Be playful:) Ära võta liiga tõsiselt!
Enda kohta märkasin ka seda, et ma ei võtnud vastutust. Mul oli seisukoht kuidas seda lahendada, aga ma ei võidelnud selle eest. Mind toetas üks tüdruk, aga ainult tema püüdis minu arvamuse eest võidelda.Rohkem kui mina :) Ma isegi ei saanud aru, kas tegin seda seepärast, et anda teistele võimalust – kes pole sarnaseid mänge mänginud… Aga - kui on vaja, tuleb teha kisa, enda arvamuse eest võidelda. See ei ole koht olemaks tagasihoidlik :)

Rollivahetusmängus pidime vahetama oma rolle: mees – naine, noor – vana, laps – vanem… Meestel tuli end koguni naisteks riietuda ja meikida, mis pakkus poistele palju nalja :))

Võtmeküsimus on siis selles, et probleemid tekivad siis, kui inimene jääb kinni ühte rolli. Oluline on ennast jälgida. What Your mind does? Resistance may appear.

IMG_3761IMG_3760

Art of Livingu õpetuse järgi oleks vaja järgida 5 aspekti, et olla tasakaalus:
- sadhana: jooga. If You´re attached to Your comforts You will never grow.
- seva: isetu teenimine. Me mõtleme sageli: What`s in it for me. >> Don´t be selfish! DO SEVA!
- silence: vaikus
- satsang: pidutsemine, laulmine, tantsimine
- smile: naeratus

Lõpuring: I bless You.
Võtsime vaikides paaridesse, tänasime vaikides, käed südame kohale kokkuasetatuna, kummardades ja puudutasime kordamööda teineteise jalgu. (!)Samal ajal annab teine oma blessingu. Ma ei ole kunagi varem midagi sellist tundnud. Väga-väga võimas tunne! Ja seda tegevuse mõlemas otsas. „Ego ei suuda end kunagi niimoodi teise ette painutada“ ütles meile Dinesh. See tunne oli ootamatult hea. Teise inimese ette maani kummardada ja tema jalgu puudutada. Nii nagu ka see, kui teine inimene kummardas minu ette ja puudutas minu jalgu...

Dinesh, meie õpetaja, oli tõeliselt armas! Ma ei ole kunagi ühegi õpetaja vastu sellist.... aukartust tundnud. Tõesti, kui mul oleks võimalus olnud ja kui ma oleks julenud, siis oleksin tahtnud ta ees põlvitada ja kummardada, tema rüü äärt katsuda. Imelik, mis :-D
Ta on tõeline Õpetaja.
Kallistasime tänutäheks. Esimest korda tundsin end seda tehes ebamugavalt... seda oli nagu liiga palju.

Ja õhtul – celebration!
IMG_3759IMG_3750

No comments: